Єдина Країна!

Головне меню

Наша кнопка

Українські уроки про ІТ

Друзі

Підтримка української армії


Головна Програмування - Java Перша програма на мові Java

Перша програма на мові Java
Написав Yolop   
Неділя, 08 березня 2015 18:41
Переглядів: 2845

 

Цю програму можна написати у простому текстовому редакторі, відкомпілювати "javac <шлях до файлу>HelloWorld.java" і запустити у командній стрічці за допомогою команди "java <шлях до файлу>HelloWorld". Після компілювання у тому ж місцезнаходженні, де знаходився файл HelloWorld.java, створюється новий файл HelloWorld.class.

Якщо у вас ще не встановлено компілятора Java, то вам слід прочитати статтю про підготовку до написання программ на Java.

 

Щоб написати цю програму в середовищі розробки, потрібно створити новий проект (в Eclipse це File->New->Java Project, в NetBeans це File->New Project...->Java Application), в якому створюється новий файл (в Eclipse це File->New->Class, в NetBeans це New File...->Java Class) із назвою “HelloWorld.java”. Важливо, щоб усі файли Java мали ту ж назву (великі та малі латинські літери та цифри, без прогалин між собою, враховуючи регістр), що й головний виконавчий клас у програмному коді. В  нашому випадку головний клас називається HelloWorld у файлі HelloWorld.java (файл із вихідним кодом Java). Потім вихідний код компілюється (в Eclipse це Run->Run(Run->Debug), в NetBeans це Run->Run File). Якщо код написаний без помилок, то програма запуститься у вбудованій консолі, якщо ж наявні помилки, то налагоджувач середовища опише їх та вкаже номер стрічки розміщення помилки. Після успішного компілювання на екрані у консолі висвітлиться напис Hello World!

Написаний вище вихідний код починається не із власне робочого коду, а опису (коментарів) програми. В коментарях пишеться призначення програми, описується її робота і/або робота окремих частин. В даному випадку застосовуються два види коментарів. Перший вид починається із символів // і закінчується натисканням клавіші Enter, тобто після переходу на наступну стрічку дія  // припиняється. Другий вид починається із символів /* і може продовжуватися як завгодно довго, поки не зустрінуться символи закінчення коментарю — */. Все, що написано у коментарях, ігнорується компілятором і призначене тільки для читання програмістам.

Ключове слово class оголошує новий клас із ім’ям HelloWorld. Всі програми, написані мовою Java, діють за допомогою класів, які є програмними вмістилищами. Кожен клас починається із символу { і закінчується символом }. Все, що знаходиться між фігурними дужками, належить до тіла класу.

У класі HelloWorld оголошується метод main() із декількома ключовими словами, значення яких на даному етапі важко пояснити (якщо коротко і загально, то public робить метод доступним за межами класу, static дозволяє використовувати метод без створення його об’єкту, void вказує на те, що метод не повертає результатів своєї роботи). Метод — це окремий блок коду в класі, який здійснює певні операції на даними. Він теж починається і закінчується фігурними дужками({}), що визначають межі його тіла. Метод main() у мові Java призначений для запуску програми. Методи мають одну особливість — їхня назва обов’язково має закінчуватися дужками —(). У дужках пишуть параметри — дані, які приймає метод для обробки. Коли дужки пишуться разом, це означає, що метод не приймає ніяких параметрів. В даному коді метод main() приймає параметри командної стрічки String args[], зміст якої на даному етапі ми не будемо пояснювати, просто знайте, що це певний параметр переданий в метод.

В наступній стрічці коду метод  System.out.println() виводить на екран напис Hello World! (якщо загально і коротко, то System — це клас, який надає доступ до системи; змінна-член  out — це вихідний потік, пов’язаний із консоллю (командною стрічкою); а метод println() виводить набрану стрічку в консоль). Щоб вивести текстову стрічку в консоль, її потрібно взяти в лапки(" та "), тоді Java буде сприймати набраний текст як власне текстову стрічку, а не як набір даних.

Будь-який оператор у Java закінчується символом ;. Тобто окрема дія всередині тіла класу, методу та ін. має закінчуватися символом “крапка із комою”. Наприклад:

Не важливо, чи пишете ви новий оператор у новій стрічці, чи розділяєте його табами (знаками табуляції — клавіша Tab), чи великою кількістю прогалин — щоб від’єднати його від попереднього оператора, потрібно поставити символ ;. Мова Java не включає прогалини, символ табуляції та символ переходу на нову стрічку в код, що компілюється. Ці символи призначені для більш наочного та зручного для вас компонування коду. Наприклад, написаний вище код можна переписати ось так:

Після методу println() двома символами } закриваються тіло методу й тіло класу.


( 17 Проголосувало )
Коментарі
Добавити новий
Залишити коментар
Ім`я:
e-mail:
 
Тема:
 
:angry::0:confused::cheer:B):evil::silly::dry::lol::kiss::D:pinch:
:(:shock::X:side::):P:unsure::woohoo::huh::whistle:;):s
:!::?::idea::arrow:
 
Введіть цей настирливий код
Русская редакция: www.freedom-ru.net & www.joobb.ru

3.26 Copyright (C) 2008 Compojoom.com / Copyright (C) 2007 Alain Georgette / Copyright (C) 2006 Frantisek Hliva. All rights reserved."

 

Ввійти



Підписка

Хто онлайн?

Немає
На даний момент 84 гостей на сайті

Український рейтинг
TOP.TOPUA.NET