Єдина Країна!

Головне меню

Наша кнопка

Українські уроки про ІТ

Друзі

Підтримка української армії


Головна Програмування - Delphi Змінні і константи в Delphi

Змінні і константи в Delphi
Написав kims   
Субота, 08 грудня 2012 16:43
Переглядів: 9901

Змінні

Змінна — це область пам'яті, в якій знаходяться дані, якими оперує програма. Коли програма маніпулює даними, вона, фактично, оперує вмістом елементів пам'яті, тобто змінними.

Щоб програма могла звернутися до змінної (області пам'яті), наприклад, для того, щоб отримати початкові дані для розрахунку по формулі або зберегти результат, змінна повинна мати ім'я. Ім'я змінної придумує програміст.

 

Як ім'я змінної можна використовувати послідовність з букв латинського алфавіту, цифр і деяких спеціальних символів. Першим символом в імені змінної повинна бути буква. Пропуск(пробіл) в імені змінної використовувати не можна.

Слід звернути увагу на те, що компілятор мови Delphi не розрізняє прописні і рядкові букви в іменах змінних, тому імена SUMMA, Summa і summa позначають одну і ту ж змінну.

Бажано, щоб ім'я змінної було логічно пов'язано з її призначенням. Наприклад, змінним, призначеним для зберігання коефіцієнтів і коренів квадратного рівняння, яке в загальному вигляді традиційно записують

ах2 + bх + с = 0

цілком логічно привласнити імена а, b, с, x1 і х2. Інший приклад. Якщо в програмі є змінні, призначені для зберігання суми покупки і величини знижки, то цим змінним можна привласнити імена

TotalSumm і Discount або ObSumma і Skidka.

В мові Delphi кожна змінна перед використовуванням повинна бути оголошена. За допомогою оголошення встановлюється не тільки факт існування змінної, але і задається її тип, чим указується і діапазон допустимих значень.

В загальному вигляді інструкція оголошення змінної виглядає так:

Ім'я : тип;

де:

ім'я — ім'я змінної;

тип — тип даних, для зберігання яких була призначена змінна.

Змінні оголошуються в програмі в розділі оголошення змінних, який починається словом var. Розділ оголошення змінних є глобальним(він уже створений в implementation) та локальним(створюється програмістом в кожній функції або процедурі).

Приклад:

var
а : Real; b : Real; i : Integer;

В наведених прикладах оголошено дві змінні типу real і одна змінна типу integer.

В тексті програми оголошення кожної змінної, як правило, поміщають на окремому рядку.

Якщо в програмі є декілька змінних, що відносяться до одного типу, то імена цих змінних можна перерахувати в одному рядку через кому, а тип змінних вказати після імені останньої змінної через двокрапку, наприклад:

а,b,с : Real; x1,x2 : Real;

 

Константи

В мові Delphi існує два види констант: звичайні і іменовані.

Звичайна константа — це ціле або дробове число, рядок символів або окремий символ, логічне значення.

Іменована константа — це ім'я (ідентифікатор), яке в програмі використовується замість самої константи.

Іменована константа, як і змінна, перед використовуванням повинна бути оголошена. В загальному вигляді інструкція оголошення іменованої константи виглядає таким чином:

константа = значення;

де:

константа — ім'я константи; значення — значення константи.

Іменовані константи оголошуються в програмі в розділі оголошення констант, який починається словом const. Нижче був наведений приклад оголошення іменованих констант (цілої, рядкової і дробової).

const
Bound = 10;
Title = 'Швидкість атомобіля’;
pi = 3.1415926;

Після оголошення іменованої константи в програмі замість самої константи можна використовувати її ім'я.

На відміну від змінної, при оголошенні константи тип явно не указують. Тип константи визначається її виглядом, наприклад:

125 — константа цілого типу;

0.0 — константа з плаваючою точкою типу;

' виконати ' — рядкова константа;

' \' — символьна константа.

 

Оператор присвоєння

Оператор присвоєння є основною обчислювальною інструкцією. Якщо в програмі треба виконати обчислення, то потрібно використовувати інструкцію присвоєння.

В результаті виконання інструкції присвоєння значення змінної міняється, їй привласнюється значення.

В загальному вигляді інструкція привласнення виглядає так: Ім'я : = Вираз;

де:

Ім'я — змінна, значення якої змінюється в результаті виконання інструкції привласнення;

: = — символ інструкції привласнення.

Вираз — вираз, значення якого привласнюється змінній, ім'я якої було вказано зліва від символу інструкції привласнення.

Приклад:

Suma := Сеnа * Kol;
Discount := 10;
Found := False;

 

 

Ця стаття входить в курс уроків по Delphi.

Зміст курсу лекцій та практичних занять по Delphi.

 

Кузбит І.М.


( 17 Проголосувало )

Схожі статті:
Новіші матеріали:
Старіші матеріали:

Коментарі
Добавити новий
Адміністратор  - Правила стилю   |2012-12-08 11:21:35
avatar Додам, що придумувати назви для змінних
програміст може будь-які, але завжди треба
називати іменами, що відповідали б
призначенню змінної, якщо це серйозний
проект
і друге, притримуйтесь певного
стилю в коді(в назвах зокрема). Тобто якщо
вже називаєте змінні так - UserData або так -
user_data, то притримуйтесь цього стилю всюди.
Залишити коментар
Ім`я:
e-mail:
 
Тема:
 
:angry::0:confused::cheer:B):evil::silly::dry::lol::kiss::D:pinch:
:(:shock::X:side::):P:unsure::woohoo::huh::whistle:;):s
:!::?::idea::arrow:
 
Введіть цей настирливий код
Русская редакция: www.freedom-ru.net & www.joobb.ru

3.26 Copyright (C) 2008 Compojoom.com / Copyright (C) 2007 Alain Georgette / Copyright (C) 2006 Frantisek Hliva. All rights reserved."

 

Підписка

Хто онлайн?

Немає
На даний момент 18 гостей на сайті

Український рейтинг
TOP.TOPUA.NET