Єдина Країна!

Головне меню

Наша кнопка

Українські уроки про ІТ

Друзі

Підтримка української армії


Головна Програмування - Delphi Основні поняття Delphi

Основні поняття Delphi
Написав kims   
Четвер, 12 квітня 2012 08:06
Переглядів: 20618

Поняття програми та мови програмування

З формальної точки зору мова програмуванняце набір вихідних символів (алфавіт)  разом з системою правил утворення з цих символів формальних конструкцій (синтаксис) та системою правил тлумачення (інтерпретації) цих конструкцій (семантика), за допомогою яких описуються алгоритми. Алфавіт, синтаксис та семантика – це три основні складові частини мови програмування. В алфавіт мови програмування, як правило входять: літери латинського алфавіту, арабські цифри, знаки арифметичних операцій, розділові знаки, спеціальні символи. Із символів алфавіту будуються послідовності, які називаються словами. Кожне слово в мові програмування має своє змістовне призначення. Правила синтаксису пояснюють, як потрібно будувати ті чи інші мовні повідомлення для задання  всіх понять мови, здійснення описів та запису вказівок. Правила семантики пояснюють, яке призначення має кожний опис та які дії повинна виконати обчислювальна машина під час виконання кожної з вказівок. Вказівки на виконання конкретних дій називають ще командами або операторами мови.

Класифікація мов програмування

Комп’ютер може обробляти тільки двійкову інформацію, тому для перших комп’ютерів програмістам приходилось писати програми в двійкових кодах, тобто програми на машинній мові. Написання програми на машинній мові займає багато часу, в ній легко зробити помилку, причому виявити її і справити дуже складно. Щоб полегшити створення програм, був розроблений Асемблер. В ньому машинні команди представлені мнемонічно, тобто символічними конструкціями, з якими людині було легше, ніж двійковими кодами. Кожній команді Асемблера приблизно відповідає одна команда машинної мови, тому Асемблер називають мовою низького рівня.

Надалі  тенденція полегшення для людини процесу створення програм залишалась домінуючою. В результаті були розроблені мови високого рівня, в яких програмні конструкції схожі на фрази англійської мови. Прикладами мов високого рівня є Basic, C, FORTRAN, Pascal. Більшість мов високого рівня універсальні, тобто призначені для розв’язання самого широкого кола задач. Мови високого рівня, розроблені в останній час об’єктно-орієнтовані. Це значить, що в них підтримується створення і застосування об’єктів. Прикладами об’єктно-орієнтованих мов є C++, Java, Object Pascal і Visual Basic. Концепція об’єктно-орієнтованого програмування наближує комп’ютерні програми до реального життя.

Поняття інтерпретації та компіляції програм

Системи програмування – це комп’ютерні системи, призначені для створення прикладних програм певними мовами програмування. До складу системи програмування входить: текстовий редактор, транслятор мови, відлагоджувач. Текстовий редактор призначений для введення та редагування тексту, відлагоджувач для виправлення помилок в тесті програми. Транслятор – це спеціальна програма, яку використовують для перекладу програм користувача, написаних мовою програмування високого рівня в так звані машинні коди, зрозумілі для процесора. Іншими словами транслятор – це перекладач. Транслятори бувають двох типів: інтерпретатори і компілятори.

Інтерпретатор перекладає команди програми в машинні коди по черзі й відразу їх виконує. Повторний запуск програми на виконання супроводжується повторним перекладом.

Компілятор аналізує команди програми на наявність помилок і перекладає її  в машинні коди, утворюючи так званий exe-файл програми, але не виконує його. Exe- файл може тимчасово зберігатись в оперативні пам’яті комп’ютера, або постійно на диску.

Середовище програмування Delphi

Delphi – інтегроване середовище розробки (IDE – Integrated Development Environment), яке використовується для створення й підтримки додатків, які можуть працювати під будь-якою 32 розрядною операційною системою типу Windows. Delphi дає можливість створювати програми в стилі візуального конструювання, тобто користувач оформляє свою майбутню програму, і бачить результати своєї роботи ще до запуску самої програми. Це досить легке у вивченні середовище, і в той же час досить складне.

Delphi має користувальницький графічний інтерфейс, подібний Visual Basic й С++. Весь вихідний текст програми на Delphi пишеться мовою Object Pascal (об’єктний Паскаль), практично нічим не відрізняється від принципів, закладених в Turbo Pascal. Синтаксис, принцип модульності, процедури, функції все взято за основу.

Технологія роботи у середовищі Delphi базується на ідеях об’єктно-орієнтованого та візуального програмування.  В основі об’єктно-орієнтованого програмування (ООП) лежить ідея об’єднання в одній структурі даних і дій, які виконуються над цими даними. В Object Pascal існує спеціальний тип, який містить поля, методи і властивості. Такий тип називається класом. Класи містять в собі як дані, так і дії над цими даними. Конкретною змінною певного класу є об’єкт. Прикладами об’єктів можуть бути елементи керування у вікні: кнопки, списки, текстові поля тощо. Структурною одиницею в Delphi є візуальний об’єкт із заданим набором властивостей і методів, який називається компонентом.

Компоненти мають певні властивості. Властивості можуть набувати значення з деякого заздалегідь фіксованого набору чи значення, надані користувачем. Користувач розв’язує різноманітні задачі шляхом добирання компонентів і надання потрібних значень їхнім властивостям.

Для опрацювання числових та інших даних,  складають підпрограми-процедури. Такі процедури називають методами об’єктів.

Отже, суть візуального програмування полягає в конструюванні розв’язку поставленої задачі методом вставляння компонентів (візуальних заготовок) у форму, наданні значень їхнім властивостям і в застосуванні чи створенні методів, потрібних для розв’язування задачі.

Процес написання додатка розділяється на дві частини: перша частина – програміст розташовує на вікна своєї програми необхідні елементи, позиціює їх, установлює потрібні розміри, міняє властивості;

Друга частина – властиво, написання програмного коду, опис властивостей елементів, доступних тільки під час роботи додатка, опис реакцій на подію вікна, натискання на кнопку тощо.

 

Ця стаття входить в курс уроків по Delphi.

Зміст курсу лекцій та практичних занять по Delphi.

 

Кузбит І.М.


( 24 Проголосувало )

Схожі статті:
Новіші матеріали:
Старіші матеріали:

Коментарі
Добавити новий
Залишити коментар
Ім`я:
e-mail:
 
Тема:
 
:angry::0:confused::cheer:B):evil::silly::dry::lol::kiss::D:pinch:
:(:shock::X:side::):P:unsure::woohoo::huh::whistle:;):s
:!::?::idea::arrow:
 
Введіть цей настирливий код
Русская редакция: www.freedom-ru.net & www.joobb.ru

3.26 Copyright (C) 2008 Compojoom.com / Copyright (C) 2007 Alain Georgette / Copyright (C) 2006 Frantisek Hliva. All rights reserved."

 

Ввійти



Підписка

Хто онлайн?

Немає
На даний момент 28 гостей на сайті

Український рейтинг
TOP.TOPUA.NET