Базовий курс програмування на С++. Урок 2. Створення програми на С++ у Windows/Linux |
Написав Joker | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Понеділок, 18 серпня 2014 09:24 Переглядів: 15548
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Сьогодні в уроці ми розглянемо:
Перший проект Код програми :
Розбір програми 1. #include – ключове слово, яке здійснює підключення певних головних бібліотек. Переважно у них містяться функції, які будуть використовуватися у роботі програми. Погодьтесь, у програмі «калькулятор», не обов’язково використовувати функції роботи з часом або рядками. Тому більшість функцій прописані у бібліотеках. <iostream> - бібліотека, яка використовується у програмах, де необхідний ввід і вивід даних, зокрема і у консольних програмах.
2. using namespace std; Ця сукупність слів каже компілятору, що буде використовуватися стандартний простір імен std; На даний момент це буде використовуватися у більшості програм, написаних вами. Але у дуже великих проектах вам краще використовувати ось цей запис std:: .
3. int main () {} – основна функція програми. Кожна програма починається з цієї функції. Вона обов’язкова у кожній вашій програмі. int – тип функції (детальніше пізніше). У різних джерелах різна інформація, тому цю назву можна замінити на void main () {}. У такому разі в ніякому разі не можна вказувати return 0, оскільки ключове слово void означає, що функція не повертає результату ;. () – вказуються параметри функції (ця тема буде розглянута у інших уроках). {} – Основний блок програми. Програма поділена на блоки. Здебільшого їх досить багато. Блоки беруться у фігурні дужки (крім винятку, якщо блок складається тільки з одного рядка, то дужки можна не ставити).
4. cout << "Hello world" << endl; cout – засіб для виводу на екран різної інформації (не тільки тексту). Він знаходиться у області імен std; Тому якщо забрати using namespace std;, тоді наш проект не запустився, але і цього можна уникнути. Потрібно перед cout вказувати, що він належить до простору імен std. Тобто так std::cout << " hello world" << endl;. Крім цього цей рядок можна розділити на декілька. сout << "hello world"; cout << endl;. еndl – розшифровується як end of the line, тобто він повідомляє програму, що у цьому рядку більше не повинно нічого виводитися, іншу інформацію виводи з наступного рядка (згодом ми дізнаємося ще один спосіб, як це зробити).
5. system ("pause"). Забравши цей рядок програма буде коректна (без помилок) і навіть успішно запуститься, але крім цього вона запуститься і так само автоматично вимкнеться. Тобто ми навіть не встигнемо прочитати, який текст був написаний у програмі. Саме для цього використовується ця функція. Зразу ж зроблю попередження. Ця функція працює виключно під керуванням ОС Windows. А все тому, що С++ має можливість виконувати усі функції які прописані у cmd. Для перевірки включіть cmd (командний рядок windows) і введіть запит help. Ви отримаєте найбільш вживані функції які можна виконувати у cmd, С++ підтримує кожна з них. І ви можете попрактикуватися. Для прикладу введіть у коді програми system ("date"). Але пам’ятайте, що це працює тільки під керуванням OC Windows. Але усім лінуксоїдам я не раджу засмучуватися, оскільки вам взагалі не потрібно нічого прописувати для того, щоб програма не виключилася. Вона виконується терміналом і по закінченню програми термінал не вимкнеться, а успішно продовжить свою роботу. Але я все ж наведу інші приклади. Цю ж функцію виконує функція _getch(); Вона входить у бібліотеку <conio.h>, не забудьте її підключити перед тим як використовувати цю функцію. Ця функція працює у всіх операційних системах.
6. return 0. Це ключове слово ми розберем у наступних уроках. Але зараз вам достатньо знати, що вона повідомляє комп’ютер про успішне завершення програми.
Види коментарів Коментар це засіб який покращує читабельність коду. Він використовується тільки для вас і тих хто буде працювати з вашим кодом. Програма взагалі не опрацьовує цей відрізок коду. Також їх використовуються, під час вдосконалення або редагування програми, коли код певний відрізок коду потрібно видалити, щоб програма працювала. Але все ж хочеться зберегти попередній варіант коду, який зможе вам допомогти вам у створенні нового (якщо ви погано зрозуміли 2 варіант використання коментарів, не засмучуйтесь ви самостійно це зрозумієте у наступних уроках). Отже є 2 види коментарів. Перші використовуються тільки для одного рядка, інші для тексту розміром з декілька рядків. Також потрібно додати, що їх можна розташовувати у любому вигідному для вас місці. Розглянемо все на прикладах. Приклад 1:
cout << "Hi, I am Misha" << endl;// Привітання Міші // Привітання Сільвера cout << "Hi, I am Silver" << endl; // Вони друзі cout << "We are friends !!!" << endl;
В результаті на екран виведеться: Hi, I am Misha Hi, I am Silver We are friends !!!
Приклад 2:
// cout << "Hi, I am Misha" << endl; // Привітання Сільвера cout << "Hi, I am Silver" << endl; // Вони друзі cout << "We are friends !!!" << endl; В результаті на екран виведеться: Hi, I am Silver We are friends !!!
Приклад 3:
/* cout << "Hi, I am Misha" << endl; cout << "Hi, I am Silver" << endl; */ cout << "We are friends !!!" << endl;
В результаті на екран виведеться: We are friends !!!
Домашнє завдання Цей пункт уроку допоможе перевірити вас. Якщо ви дійсно зрозуміли матеріал, ви зможете виконати ці завдання, хоча у подальших уроках вам доведеться докласти багато зусиль для того щоб знайти їх розв’язок. Ніхто не казав, що буде просто :). 1. Напишіть аналог першої програми, яка наведену у цьому уроці, але заберіть наступні рядки:- using namespace std; - system (“pause”); - return 0; 2. Виведіть на екран наступний текст" Hi, my name is … I am a programmer And my hobby is…"
І наостанок відео, як створювати програму в Visual Studio на Windows, а також як створювати C++ програму на ОС сімейства Linux.
( 9 Проголосувало ) Новіші матеріали:
Старіші матеріали:
3.26 Copyright (C) 2008 Compojoom.com / Copyright (C) 2007 Alain Georgette / Copyright (C) 2006 Frantisek Hliva. All rights reserved." |