Інтерфейс програми Adobe Flash CS4 |
Написав admin | |||||
Понеділок, 07 березня 2011 00:28 Переглядів: 6096
|
|||||
Сьогодні виставляю вступну статтю про Flash(Флеш) скопійовану з одного українського блогу. Думаю ви бачили красиві анімаційні відео або бавились flash-ігри, або потрапляли на сайти з інтерактивним дизайном, де щось рухалось, крутилось і т.д. Так от, практично все це створено за допомогою Flash і якщо ви хочете навчитись створювати перелічені речі спочатку вам слід прочитати дану статтю. Перш, ніж приступити до перших практичних занять, потрібно розібратися у самому програмному середовищі, в якому вестиметься розробка. На малюнках, які наведені нижче, використано приклад версії Adobe Flash CS4. Але якщо ви плануєте користуватися більш ранніми програмами – ніяких проблем з цим у вас виникнути не повинно. Основні елементи у всіх однакові. Початківці зазвичай проводять чимало часу для того, щоб розібратися у основних складових програми, якою вони планують користуватися. Тоді як нічого складного в цьому немає. Всі елементи, які застосовуються flash-програмістами, умовно розбиті на шість основних блоків: панель управління; інструменти; часова шкала (timeline); вікно для редагування Action Script; основне меню; робочий стіл (сцена) (main stage).
Якщо раніше вам вже доводилося працювати з програмами сімейства Flash – можете просто пропустити цю статтю. Навряд чи ви знайдете в ній щось нове для себе. Якщо ж середовище розробки флеш-програм для вас абсолютно нове – тоді вивчення розташування основних елементів, буде найкращим першим кроком. Більшість людей пропускають його, постійно потрапляючи в ситуації, коли вони навчаються розробляти доволі складні програми, при цьому не знаючи базових речей.
Інтерфейс Flash 1. Робочий стіл (сцена) (Main Stage) Великий білий чотирикутник, позначений на малюнку цифрою «1» – це ваш робочий стіл. Саме він в процесі вашої роботи перетвориться на мультфільм, банер чи навіть флеш-гру. Все, що ви розміщуватимете в рамках цього чотирикутника – після публікації потрапить у ваш кліп. Ви можете змінити колір, розмір, а також інші опції сцени в панелі управління.
2. Меню Меню не повинно викликати у вас жодних проблем. Всі загальні опції флеша розташовані саме тут. Наприклад, в меню «Файл» ви можете створити новий чи зберегти наявний файл, імпортувати чи експортувати готові зображення, кліпи та навіть звукові файли.
3. Панель управління Сюди входять панелі опцій ваших інструментів, а також бібліотека тих елементів, які будуть використовуватися під час розробки. Наприклад, якщо ви захочете використати у своєму кліпі вже готове зображення або звуковий файл – ви зможете експортувати його у вашу бібліотеку. Після цього цей файл стане доступним для користування у флеші. Ввімкнути «бібліотеку» можна натиснувши «гарячу клавішу» F11, або ж обравши відповідний пункт у підменю Menu -> Window. До слова, там само ви зможете повністю налаштувати вигляд вашої панелі управління, обравши тільки найпотрібніші елементи.
4. Вікно редагування Action Script Я спеціально виніс цей елемент окремим пунктом, оскільки редагування Action Script – це функція, притаманна виключно для флеш (тоді як попередні три елементи інтерфейсу є типовими для більшості графічних редакторів). Єдине, що вам потрібно знати на даному етапі – це те, що в майбутньому ви зможете розміщувати тут код для контролю над анімацією. До Action Script ми ще звернемося в майбутньому.
5. Панель інструментів Це ще один типовий для більшості графічних редакторів елемент інтерфейсу. Якщо раніше вам доводилося працювати з фотошопом – не виключено, що ви відчуєте дежавю! Як і у випадку з панеллю управління, ви можете повністю налаштувати панель інструментів під свої потреби, перейшовши в меню Edit -> Customize Tools Panel. Наостанок відзначу, що найважливішими і водночас – найбільш часто застосовуваними інструментами є Selection Tools (Інструменти вибору). Саме з їх допомогою ви будете вибирати об’єкти та розміщувати їх на робочому столі (сцені).
6. Часова шкала (timeline) Хоч цей блок я і згадую останнім – він є чи не найважливішим у флеші. Адже саме з його допомогою ви зможете повністю контролювати перебіг подій у вашій анімації. Шкала поділена на кадри (frames) та шари (layers). За замовчуванням на ній розміщено лише один шар, але ви можете легко додати їх стільки, скільки буде потрібно. Кожен шар – це по суті рядок кадрів. Ви можете конвертувати кадри у Key frames (Ключові кадри) чи Blank key frames (Порожні ключові кадри). Всі інші кадри є звичайними. Звичайний кадр містить ту саму інформацію, як і ключовий кадр, що йому передує. Для людини, яка ніколи не працювала з кадрами, це пояснення може видатися дещо складним, але насправді це дуже просто. Вже у найближчих статтях, коли ми перейдемо до практичних уроків, все це стане абсолютно очевидним і зрозумілим.
Часова шкала (Timeline)
Що ще важливо запам’ятати про ключові кадри – так це те, що кожен з них може супроводжуватися кодом Action Script. Оце й усе, що потрібно на перших порах для розуміння загальних принципів функціонування інтерфейсу Flash.
Джерело: http://nub.com.ua/2009/02/first-steps-in-flash/ ( 9 Проголосувало )
3.26 Copyright (C) 2008 Compojoom.com / Copyright (C) 2007 Alain Georgette / Copyright (C) 2006 Frantisek Hliva. All rights reserved." |